Thursday, 1 August 2013

MASIH MAHU BERDIAM???

Apa semua ini? Ia berlaku di Singapura. Brader mendesak kerajaan Malaysia bertegas di dalam hal ini kerana ternyata ia telah mencemarkan imej Malaysia dan dipandang rendah.

Monday, 22 July 2013

TERKILAN HATI MENDENGAR KATA-KATA PAS INI!!!

Bertempat di bilik gerakan Unit peti Undi (UPU) Kampung Nail Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyamakan pengundi di Kuala Besut seperti ikan. Analogi tersebut digunakan kononnya bertujuan untuk mengelakkan para pengundi termakan dengan umpan yang diberikan oleh Barisan Nasional BN). 



Berucap di hadapan kira-kira 200 orang semalam, Hadi mengatakan agar para pengundi di Kuala Besut menjadi ikan yang cerdik dengan hanya memakan umpan yang diberikan. "Ikan yang cerdik, dia makan umpan sahaja, tidak kail. Jangan jadi ikan dukang yang badan berbelang, (dan) bermisai tapi tidak berharga sesen. 

"Biar kita jadi ikan yang cerdik dan bijak. Orang bagi umpan, kita ambil umpan, mata kail biar kepada dia. Itu cara kita hadapi pilihan raya. Insya-Allah, kita akan mencapai kemenangan," katanya. 
Namun ketika dipermulaaan ceramah Hadi turut mengingatkan pengundi agar tidak mengambil sebarang duit sekiranya diberikan. Ini kerana menurutnya ia adalah merupakan satu kesalahan rasuah dan merupakan satu perbuatan yang haram. 

“Pilihanraya bukan masa untuk bagi duit.. Kalau (BN) bagi duit masa pilihanraya ia dikira rasuah” katanya. Persoalannya ialah, terdapat dua ‘fatwa’ yang saling bercanggah berhubung isu sama. 
Pertama Hadi menegaskan kepada pengundi agar menolak sebarang bentuk pemberian yang diberikan kerana ia merupakan satu perbuatan rasuah yang membawa kepada hokum haram dan berdosa. Namun dipenghujung ceramah, dia meminta agar pengundi menjadi ikan nyang cerdik dengan memakan umpan (sebarang pemberian) yang diberikan namun memberikan undi kepada Pas. 

Apa yang nyata bekas menteri besar Terengganu ini telah terkeliru dengan fatwa yang dikeluarkan atau ia hanya dikeluarkan sekiranya ia dapat memberikan keuntungan kepada Pas. 
Terdahulu ketika pilihanraya kecil Galas yang diadakan tidak berapa lama dahulu, Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan telah memberikan sejumlah wang kepada penduduk di Perkampungan Orang Asli Sandrop. Paling menarik perbuatan tersebut turut terakam melalui gambar yang menunjukkan secara jelas Menteri Besar Kelantan itu memberikan wang ringgit. 

Persoalannya apakah pemberian itu juga boleh dikategorikan sebagai rasuah atau ia tidak dikira sebagai dosa kerana dilakukan oleh seorang tok guru yang diangkat sebagai ulama oleh pengikut Pas? Apakah hukum rasuah hanya terpakai kepada Umno/BN sahaja? 

Seterusnya, ketika menyampaikan ceramahnya itu, Hadi turut dilihat menghina dan menyalahkan golongan nelayan dan penduduk di luar bandar kerana dikatakan sebagai punca utama pakatan pembangkang GAGAL membentuk kerajaan dalam pilihanraya umum yang lalu. 
Hadi mengatakan, melalui gerakan alam siber pihak pembangkang, ramai dikalangan pengundi khususnya di kawasan bandar telah memilih untuk menyokong pakatan. Ini kerana menurut Hadi, golongan tersebut terdedah dengan capaian internet sehingga membolehkan mereka mendapatkan maklumat yang terkini. 

Namun begitu, disebabkan golongan luar bandar seperti nelayan dan peneroka kelapa sawit dikatakan tidak celik IT, maka mereka masih lagi terpengaruh dengan laporan yang dikeluarkan oleh sumber media massa. 

"Kita sedar, orang kerana sibuk ke laut, sibuk dengan kerja, kita tidak baca internet, tak baca media baru. Sebab itu kita tidak boleh buat perubahan. Kita berjaya dapat undi orang bandar tapi kalah di kawasan undi kampung. Sebab apa? Sebab dia sibuk ke laut, sibuk dengan kelapa sawit” katanya sambil di sambut dengan gelak ketawa oleh mereka yang hadir. 

Kesimpulannya hanya kerana tidak memberikan undi kepada pakatan pembangkang, golongan nelayan, petani, peneroka dan sebagainya seperti tiada nilai di mata Presiden Pas itu.

KENAPA PAS TIDAK BENARKAN VIDEO INI DISEBARKAN???

Video memang sangat mengejutkan. Tidak disangka ada agenda di sebaliknya. Ayuh kita saksikan.

Saturday, 8 June 2013

POLIS BERDEMO PULA!!!



Sebagai rakyat prihatin yang cintakan keamanan, apa kata kita ramai-ramai hasut semua polis biar mereka jalankan mogok sehari ataupun 24 jam. Jangan pergi kerja. Sama seperti mogok pemandu teksi, mogok pekerja kilang, mogok pekerja airport, mogok pekerja bank, kita tengok apa akan jadi pada negara ni. Cubalah sekali, kalau tak cuba mana nak tahu. Kita tetapkan satu hari, semua polis yang ada lebih kurang 100, 000 personel, sorang pun jangan keluar rumah, sorang pun jangan keluar kerja ke balai, IPD, IPK ataupun mana-mana juga formasi penempatan mereka bertugas. Cuba sekali tengok apa jadi...

Tidak dapat dibayangkan dengan akal yang waras ini. Kejadian rogol dalam kelas sekolah rendah, perompak angkut duit bank gunakan bulldozer, penyamun shopping di Pavillion gunakan lori sampah, mayat mangsa rogol bunuh berselerak dalam sekolah, dalam masjid, dalam ibu pejabat PKR Tropikana, di kolej MAHSA, pelatih jururawat Masterskills jadi hamba seks, pekerja urut kerat kemaluan pelanggan dan bermacam-macam lagi contoh  kejadian yang tidak masuk akal akan berlaku. Na'uzubillah...

Admin paling sedih dengar polis kena hina, dicaci malah dituduh membunuh. Sedangkan dengar ceritanya, sebelum kena tangkap polis pun penjenayah tu dah ditangkap beramai-ramai oleh orang kampung, kena belasah beramai-ramai bergotong-royong dengan orang kampung. Bila sampai ke tangan polis, penjenayah dah lembik, polis sergah sikit, jentik telinga pun jatuh terkulai terus mati. Akibatnya polis pulak dituduh membunuh. Memang tidak adil sama sekali. Polis nak pastikan kejadian jenayah terbendung, namun pencacai pembangkang sudah pusing ke lain. Tugas menjaga keamanan jadi bukan keutamaan sepertimana pentingnya mempertahankan penjenayah. Apa nak jadi ni...

Sebab polis itu taat setianya kepada negara tidak berbelah bahagi, semangatnya tinggi, makanya mereka tidak sesekali akan berdemonstrasi mempertahankan hak mereka sendiri. Mereka berjiwa kental, patriotik dan tidak takut mati. Polis sanggup makan peluru untuk selamatkan orang ramai. Mereka sudah dilatih begitu.

Rakyat perlu bangkit pertahankan institusi kepolisan. Mereka perlukan sokongan anda sekarang kerana dijadikan mangsa kerakusan politik jahat pembangkang. Utamakan hak polis bukannya pertahankan penjenayah. Jangan termakan hasutan dan polis dimangsakan. Hargailah perit lelah mereka menjaga keamanan.

KAMI SOKONG POLIS!!!

TERUSKAN TUGAS ANDA DEMI NEGARA TERCINTA..

Tuesday, 4 June 2013

PANAS HATI BILA AGONG DIHINA!!! BACA JIKA ADA HATI!!!

Hari ini ternyata tindakan tegas sekali lagi di ambil terhadap mereka yang menghina Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.


Brader melihat menteri KDN yang baru ini sangat tegas dan berani mengambil tindakan ke atas mereka yang menghina YDP Agong. Sudah sampai masanya pihak berkuasa tidak memberi muka kepada mereka ini. Ayuh teruskan buruan pasukan PDRM!!!

Saturday, 25 May 2013

PDRM DI FUCKERKAN!!! ANAK POLIS???

Mereka sudah mula tertekan dengan tindakan Polis bertindak tegas.
Mereka mula memaki Polis. Siapa anak Polis disini? Apakah perasan kamu bila ayah kamu di maki? Ayuh kita nyatakan pendirian tegas menolak pemberontakkan pengkhianatan ini. Bantu sedarkan rakyat Malaysia dengan kesan tindakan mereka ini!

Ayuh laporkan kepada Polis sesiapa yang menghasut ini.

Brader menyeru para penyokong PAS protes mereka ini.

Friday, 24 May 2013

MAHASISWA KURANG AJAR TAMAT ZAMAN BUJANG!!!

Rungutan brader dengar daripada anak muda antaranya nak mendirikan rumah tangga, tapi kewangan tidak mengizinkan. Itu realiti dunia hari ini. Tetapi sedarkah masyarakat bahawa ada segelintir masyarakat yang merosakkan negara dan membinasakan negara dengan demotrasi-demotrasi yang menjijikkan dengan mudahnya mampu mendirikan rumahtangga.

Persoalan disini, daripada mana sumber kewangan yang diperolehinya? Halalkah sumber tersebut? Berapa bayaran yang diterimanya setiap kali mengadakan demotrasi? Apakah hukumnya berkahwin menggunakan duit hasil daripada menghancurkan negara malah menyebabkan ISLAM dipandang serong?

Brader di fahamkan mamat ini banyak skandal dan selalu tengok mamat ini dengan beberapa orang kaum hawa. Tetapi akhirnya jodohnya dengan insan ini. Tahniah brader ucapkan. Cuma brader harap anaknya tak ikut perangai bapaknya yang kurang ajar dan munafik yang suka berdemo serta porak-perandakkan negara.

Opppsss... satu lagi brader lupa. Jangan ikut perangai Khalid Syiah tu ye.

Thursday, 23 May 2013

KAFIR MASUK SYURGA KERANA ADAM ADLI!!!!

Ini ajaran mana ni? Timbul persoalan brader disini, adakah yang datang ke mahkamah itu berdosa kerana percaya dapat masuk syurga? Apa hukumnya?

KETAKUTAN PRO ADAM ADLI TERASA KINI! KANTOI!

Setakat ini Polis telah menjalankan SOP yang telah ditetapkan. Sehingga saat ini, terdapat beberapa tangkapan yang telah di buat mengikut peruntukkan undang-undang.
Tangkapan awal yang brader kira ialah 18 0rang iaitu :

1) 14 lelaki : 3 melayu. 11 cina

2) 4 Perempuan : semua cina.

Semua tangkapan ini telah dibawa ke Balai Polis Jinjang untuk disoal siasat. Pihak PDRM memaklumkan bahawa mereka akan dibebaskan dengan ikat jamin setelah soal siasat ini direkodkan selesai.

Persoalan brader di sini, kenapa yang datang protes ini adalah daripada DAP kebanyakkannya??? Apakah agenda mereka ini? Mereka ini berdemo sebagai tanda protes tidak membenarkan Adam Adli dibicarakan. Kenapa mereka takut pada keadilan?

FITNAH KONSPIRASI ADAM ADLI JATUHKAN NEGARA!!!

Diingatkan kepada pemfitnah tegar PAKATAN RAKYAT!  Ini bukan FRU. Tapi ini adalah unit kecil yang dipanggil PORU. Pelbagai fitnah di lemparkan oleh PAKATAN RAKYAT mengatakan Gas Pemedih mata telah dilepaskan. Brader berada di lokasi kejadian sejak jam 8malam tadi. Tidak ada walaupun sebutir pun bom Pemedih Mata dilepaskan.

Brader telah menganalisis di alam maya dan mendapati tidak ada 1 pun gambar yang menunjukkan Bom Pemedih Mata dilepaskan. Di FB, brader dapati yang memainkan isu ini adalah mereka yang terlibat dengan gerakan komunis. Apakah agenda mereka ini?


Thursday, 16 May 2013

SINGA UTARA MENGAUM DI PUTRAJAYA!!!

Di malam yang heni ini, Brader ingin mengambil kesempatan mengucapkan setinggi-tinggi TAHNIAH kepada YB DATO' SERI SHAHIDAN BIN KASSIM sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.


Ketokohan dan kepimpinan Dato' Seri Shahidan Bin Kassim memang tidak dapat dinafikan lagi. Brader pernah berkhidmat dan berkerjasama dengan Dato' Seri semasa Dato' Seri menjadi Menteri Besar Perlis. Ketegasan dan ketelusan Dato' Seri telah membuatkan ramai yang menyanjungi Dato' Seri Shahidan Bin Kassim. 

Brader mendoakan Dato' Seri Shahidan Bin Kassim berjaya menjalankan tanggungjawab yang telah di amanahkan dengan jayanya. Brader dan sahabat-sahabat brader sedia menabur bakti dan berkhidmat bersama Dato' Seri sekiranya di beri peluang dan di perlukan. 

Demi Agama, Bangsa dan Tanahair tercinta.

Thursday, 9 May 2013

ORANG KUAT ANWAR SAH LETAK JAWATAN

Brader mendapat berita bahawa Azmin Ali bakal meninggalkan Pakatan Pembangkang setelah tidak berpuas hati Anwar terlalu mengikut kata-kata DAP. Nantikan kenyataan rasmi dari Azmin Ali.

Friday, 3 May 2013

ANWAR BERDENDAM!!! PAS TIDAK TEGUR PUN!!!




Belum lagi mendapat kuasa, sikap diktator nya kian terserlah, tiada siapa yang boleh menghalang  sekutu Israel ini dari melakukan apa sahaja mengikut kehendaknya. Ini lah wajah sebenar PKR dan Anwar Ibrahim.

Jika sesuatu perkara itu melibatkan dirinya, pelbagai pihak akan diperslahkan termasuk Mahkamah, Peguam, Penjawat awam, Keselamatan.Sikap ini mengingatkan kita bagaimana kedegilan Israel  didalam menolak semua undang undang yang termaktub, Mereka kan melanggar apa sahaja yang menggugat kepentingan  mereka.

Begitu juga dengan PKR yang diketuai oleh Anwar, Ianya telah ditunjukkan secara jelas didalam BERSIH dimana semua anggota keselamatan di persalahkan, sehinggakan ada yang disepak ditendang dihina pihak keselamatan  juga yang diperslahkan.

Sikap diktator ini kini telah ditunjukkan secara jelas oleh Anwar melalui ucapannya, dimana dia akan merampas semua perniagaan yang dimiliki oleh individu dan memenjarakan mereka yang dia fikirkan perlu.
Jesteru itu, saya amat berminat  untuk melihat Anwar Ibrahim menangkap dan merampas dan memenjarakan individu dibawah ini..

Datuk Ibrahim Abdul Rahman, mempunyai kepentingan perniagaan yang besar mewakili Anawar dengan menjadi lembaga Pengarah lebih daripada 50 syarikat dan pemegang saham hampir 20 syarikat. Beliau terus menjadi atau telah pada lembaga syarikat awam tersenarai sewaktu Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri seperti:

  1. Pengkalen Holdings Bhd,
  2. Pengkalen Capital Bhd,
  3. OI Corporation Bhd,
  4. Pan Malaysia Industries Bhd,
  5. Nissan Industrial Oxygen Bhd.
  6. Zaitun Bhd
  7. Boral Concrete (Malaysia) Sdn. Bhd;
  8. Holdings Sdn Ibrus. Bhd;
  9. MS Pembinaan dan Kejuruteraan (M) Sdn. Bhd;
  10. PPH Pembangunan (M) Sdn. Bhd;
  11. Metromix Sdn. Bhd
  12. Syarikat Bumiputra Sdn. Bhd.
  13. PPH Development (M) Sdn. Bhd.
  14. PPH Resorts Negara (Port Dickson) Sdn. Bhd.
  15. Dan PPH Resorts (Penang) Sdn. Bhd.
  16. Dibawah ini pula merupakan senarai Syarikat syarikat yang mana Bapa Anwar Ibrahim merupakan pemegang saham yang besar dalam sesebuah syraikat:
  17. Nissan Oksigen Perindustrian Diperbadankan Berhad (3032500 saham);.
  18. Par Con Corporation (900,000 saham);.
  19. Perumahan Muhibah Sdn. Bhd (510,000 saham);.
  20. Sri Kibar Sdn. Bhd. (285,000 saham);
  21. Westaflex Sdn. Bhd (200,000 saham).
  22. Seribudi Services (M) Sdn. Bhd. (200,000 saham).

Dulu Akta ISA dicanangkan sebagi satu akta yang kejam, tetapi kini  percakapan dan akan melakukan penindasan terhadap rakyat Malaysia yang akan datang adalah lebih kejam lagi. Selalunya sikap yang demikian adalah diwarisi oleh  mana man pihak yang berpaksikan komunisme dan berfahaman diktator.

Saya berani menyatakan bahawa ini lah wajah PKR dan Anwar yang sebenarnya.
Bagaimanapun sifat-sifat ini nampaknya tidak ada pada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Belum menang dan dengan rasminya dilantik menjadi perdana menteri Malaysia beliau telah mengumumkan senarai siapa yang patut meminta maaf daripadanya.

Beliau mahu TV3 dan Utusan meminta maaf. Mereka juga akan diarahkan untuk bersedia mewawancaranya mengenai kemenangannya. Pelik seorang bekas pemimpin gerakan Islam kini menyerlahkan sisi pendendamnya dan juga keangkuhan yang luar biasa. Klik di sini

Sebenarnya keangkuhan Anwar ini adalah di luar batas undang-undang. Jika Anwar terlalu marahpun dengan mana-mana pihak dan menuntut mereka memohon maaf kepadanya, beliau harus menggunakan saluran yang betul.

Perkara mencari hukuman setimpal kerana berasa diri difitnah harus diuruskan oleh Mahkamah, kata Tokoh Wartawan Negara, Datuk Abdul Kadir Jasin. Tuntutan pampasan atau permohonan maaf mesti ditentukan oleh mahkamah.

Soalnya, benarkah Anwar akan jadi perdana menteri? Jawabnya, sekalipun beliau benar-benar jadi perdana menteri, beliau harus menghormati undang-undang. Belum duduk sudah mahu berlunjur. Bayangkan jika Anwar memerintah kelak tidakkah beliau akan “beraja di mata dan bersultan di hati”?

PUTRAJAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini sekali lagi  menyatakan tindakan yang bakal diambilnya “apabila’ menjadi perdana menteri, termasuk terhadap Tun Mahathir Mohamad dan Tun Daim Zainuddin.
Anwar berkata beliau akan mengambil tindakan terhadap anak Mahathir tetapi secara bersindir berkata dia tidak  akan masukkan Mahathir ke dalam penjara kerana tak ada  “siapa nak jaga dia.”

Anwar semakin membuat kenyataan-kenyataan angkuh dengan empat hari lagi menjelang hari mengundi PRU ke 13.Dua hari lalu Anwar berkata, apabila berkuasa, beliau akan menuntut maaf daripada Utusan Malaysia dan TV3 serta mengarahkan stesen televisyen itu untuk menemuramah beliau.

Hari ini Anwar berceramah di Putrajaya. Majlis itu menerima sambutan hambar dengan hanya kira-kira 1,000 hadirin, kebanyakan penyokong tegar PAS daripada luar Putrajaya.

Dalam ucapannya, Anwar mensasarkan “pelan tindakannya” untuk bekas Menteri Kewangan Tun Daim dan Mahathir, yang menjadi Perdana Menteri untuk 22 tahun sebelum bersara pada 2003.Anwar berkata sekiranya pembangkang menawan Putrajaya, Daim akan menerima natijah setimpal daripada perbuatannya itu.

“Saya hendak beritahu tuan-tuan, kita ambil alih kerajaan, semua harta yang diambil secara haram, harta rakyat, wang rakyat, kita pulangkan semula kepada rakyat. Beliau tidak menyatakan bagaimana tindakan sebegitu akan diambil.

Anwar sendiri terpalit dengan tuduhan pemberian projek dan saham ratusan juta ringgit kepada sahabat dan ahli keluarga  semasa menjadi Menteri Kewangan ( Klik di sini ). Beliau tidak pernah mempertahankan dirinya daripada tuduhan-tuduhan itu. Sebaliknya beliau memaparkan dirinya “penyelamat” negara daripada rasuah dan salah guna kuasa.

Anwar berkata apabila berkuasa, beliau akan “maafkan” Mahathir dengan tidak menghantarnya ke penjara.”Tapi Mahathir saya maafkan, ganggu dia buat apa… jangan… jangan. Saya biasa duduk dalam penjara, siapa hendak jaga dia,” ujar Anwar lagi.

Bagaimanapun Anwar berkata tindakan akan diambil  untuk merampas  perniagaan milik anak Mahathir. “Monopoli kontrak Petronas anak kamu mesti ditamatkan serta-merta,( Klik di sini )” kata Anwar.
Mahathir sering menyifatkan Anwar sebagai seorang yang rakus kuasa dan tidak mempunyai kewibawaan moral untuk menjadi perdana menteri.


KENAPA KEDAH YAKIN KEMBALI KE BN? JOM LAYAN!!!


Umat Islam terutama di Kedah dinasihatkan memilih Umno dan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) bagi menyelamatkan agama Islam di negara ini, menurut seorang pengasas pondok di daerah Padang Terap. 

Pengasas Pondok Ahmadiah Padang Nyior, Ahmad Muhamad Nor, 86, yang sebelum ini tidak berpihak kepada mana-mana parti politik berkata berbeza dengan dakwaan beberapa pemimpin parti PAS, pemimpin BN yang beragama Islam sejak dulu turut sama memperjuangkan dan menegakkan Islam di negara ini. 
Sebaliknya, beliau berkata pemimpin PAS hari ini tidak serius memperjuangkan agama. 

"(Saya) tak setuju dengan depa(orang PAS). Kita takut pecah belah orang Islam. Pilih BN lah sebab dari mula dulu tak jadi masalah apa," katanya ketika ditemui selepas beliau berjumpa dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada program Himpunan Rakyat Padang Terap  ersama Calon Barisan Nasional di sini hari ini. 


Ahmad sebelum itu diminta mengulas mengenai kegagalan PAS mempertahankan isu kalimah Allah serta kecelaruan parti itu dalam memperjuangkan hukum hudud yang ditentang oleh sekutu dalam pakatan pembangkang iaitu DAP dan PKR.



Monday, 29 April 2013

PENDEKATAN CALON BN GUGAT KERUSI SELAMAT MAHFUZ!!!


Tahniah Dato kerana ternyata pendekatan yang di bawa oleh Dato di terima masyarakat setempat.

1Malaysia... Sokong Najib.... Undi Barisan Nasional....!!!!

PENDEDAHAN ANWAR SOKONG GAY DENGAN BBC NEWS ASIA!!!


Kita tidak boleh menganggap undang-undang Kuno itu sebagai relevan. Kita harus mengkajinya semula. Antara kata-kata yang diluahkan Anwar dalam ucapannya. Jika diperhatikan dalam video ini, ia adalah temubual di peringkat antarabangsa. Sepatutnya Anwar harus menegaskan bahawa ISLAM menolak LGBT ini. Tetapi malangnya setiap maklum balasnya terlalu banyak di putar alam.

Masih ingatkan satu kumpulan Seksualiti Merdeka yang pernah mengenggarkan negara suatu masa dulu? Apa respon anwar terhadap kumpulan ini?


Anwar tidak setuju kumpulan Seksualiti Merdeka yang memperjuangkan LGBT ini di halang. Kenapa?

Anwar bela hak golongan ni dengan mengatakan, link here http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-backs-seksualiti-merdekas-right-to-expression
“The issue here is not whether to support or not to support. The issue is you attack them. That’s something else. Can’t we talk about things in this country?” he told reporters in the Parliament lobby here today.


Atas nama freedom of expression, beliau menyifatkan ia medan perbincangan yang baik untuk golongan ini.


Yang keluarkan kenyataan Anwar ini bukan suratkhabar UTUSAN tetapi SINAR HARIAN yang boleh dikatakan suratkhabar BEBAS. Pemimpin beginikah yang rakyat impikan?



Nak tunggu penjelasan apa lagi? Sebelum pertanyaan ini, Anwar dah keluarkan kenyataan menyokong. Gaya hidup bebas ini di terima oleh negara Barat. Adakah sebab itu Anwar suka berada di luar negara daripada berada di Malaysia?

Adakah ampa masih inginkan pemimpin begini?

PUTRAJAYA KEKAL MILIK BN KATA HUSAM!!!

Brader di maklumkan pada malam tadi calon Barisan Nasional bagi parlimen Putrajaya iaitu Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah hadir ke Surau AN-Najah bersama jemaah lain untuk bersolat Maghrib Bersama-sama. Brader di maklumkan selepas solat Maghrib diadakan bacaan Yassin dan solat sunat Hajat yang bertujuan supaya negara ini sentiasa aman dan damai serta semoga Pilihanraya kali ini berjalan dengan lancarnya. Malangnya Brader di maklumkan kumpulan yang dikatakan memperjuangkan ISLAM iaitu PAS tidak bersama semasa bacaan Yassin dan Solat Sunat Hajat ini. Mengapa? Adakah mereka tidak impikan keamanan dan kedamaian di Malaysia ini? Ampa pikiaq la sendiri.



Dalam mengejar dunia, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor turut tidak lupa menunaikan ibadat menuju ke Akhirat kekal abadi.


Masihkah ampa semua ingat, suatu masa dahulu dikatakan jika PAS menang, Putrajaya ini akan mereka jual. Tapi hari ini pelik bin ajaib bila ia telah dilupakan. Hari ini Putrajaya yang dikatakan membazir itu, berebut-rebut untuk di miliki. Ayuh warga Putrajaya, kita tumbangkan Pakatan Pembangkang ini dalam PRU13 ini tanpa memberi satu undi pun kepada mereka.



Sunday, 28 April 2013

SOKONGAN PADU DARIPADA AKAR UMBI

Petikan kata-kata Tengku Adnan, "Biarlah dengan bacaan Yassin menjadi senjata saya dalam menangani fitnah yang dilemparkan kepada saya.

MANIFESTO PR TERBAIK DARI LADANG!!! JOM SKODENG!!!!


LAYAKKAH MEREKA INI MENJADI PEMIMPIN JIKA HANYA PANDAI BERKATA-KATA?

AYUH RAKYAT SEKALIAN.... KITA BANGKIT TUMBANGKAN PAKATAN PEMBANGKANG KALI INI. JANGAN BIARKAN MEREKA MENANG WALAUPUN 1 KERUSI PUN.

KENAPA ANWAR TETAPI BUKAN ABBY ABADI???


LIHATLAH DRAMA-DRAMA YANG DILAKUKAN OLEH ANWAR. LAYAKKAN DIA MENJADI PEMIMPIN? BILA PAS MAHU SEDAR?

Saturday, 27 April 2013

GM13 DAN ADAM ADLI MULA SERABUT TERSIPU MALU!!!!


Wahai mahasiswa dan rakyat yang lain. Ini barulah kumpulan mahasiswa yang betul yang harus dijadikan contoh. Sopan Santun dan mesra serta tak ganas-ganas macam GM13.




Semangat Juang Kumpulan mahasiswa ini harus di puji. Walaupun kepenatan memberi penerangan, mereka tetap ceria dan tersenyum cantik.



Gerakan kumpulan mahasiswa ini harus di puji kerana mereka bukan sahaja mengedarkan risalah penerangan akujanji Barisan Nasional dan isu setempat, Tetapi mereka menerangkan satu persatu segala yang terkandung di dalam risalah tersebut.

Gerakan kumpulan Mahasiswa ini bersedia menjawab 1001 persoalan dan pertanyaan yang diajukan oleh masyarakat setempat. Malah beberapa orang kampung Brader menceritakan bahawa sebelum ini mereka tidak sedar PTPTN itu tak payah bayaq kalau dapat pointer 4.0. Depa cakap pada Brader,kalau takdak kumpulan anak muda yang bagi penerangan ini, depa pasti diperbodoh dan di tipu sampai bila-bila. Itu ulasan orang-orang kampung di sekitar kedah.


Tahniah Brader ucapkan kepada ampa semua. Teruskan berjuang dalam tempoh masa yang terhad ini.

Thursday, 25 April 2013

NIZAR PERBODOHKAN RAKYAT PERAK LAGI?


Manifesto Gabungan Pakatan Rakyat Perak yang dilancarkan hari ini dilihat lebih kepada janji-janji lama yang diubahsuai  kepada perkara baru yang telah lama dilaksanakan oleh kerajaan BN negeri.
Manifesto itu yang dilancarkan di Hotel Riverfront, Ipoh oleh kepimpinan Pakatan Rakyat yang diketuai Pengerusi Pakatan Rakyat Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin juga dilihat sekadar janji kosong pembangkang untuk menyedapkan hati rakyat.
Hadir samaPengerusi PKR Perak, Mohd Nur Manuty, Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dan Pesuruhjaya PAS Perak, Abu Bakar Hussain.
Antara perkara yang dijanjikan dalam manifesto itu ialah  menyediakan skim pinjaman mikro kredit tanpa faedah sehingga RM5,000, pertanian dan industri kecil di kalangan rakyat desa, ibu tunggal, miskin bandar serta orang kurang upaya, pemasangan CCTV ditempat-tempat yang berisiko tinggi berlaku jenayah.
Mengupayakan belia dan wanita antaranya, bantuan sara hidup  bagi balu bawah 50 tahun yang tidak 15bekerja dan tiada pencen suami bagi 4 bulan pertama selepas kematian suami, mewujudkan tabung khas RM3 juta setahun untuk program melahirkan ramai belia tani khusus dalam produk makanan.
Meningkatkan bantuan pelajar ijazah pertama yang memasuki IPTA sehingga RM2,000 kepada anak Perak yang layak, menyediakan caruman Perkeso untuk pegawai masjid, guru KAFA dan Tadika Islam yang berdaftar dengan kerajaan negeri dan komitmen gaji minima RM1100 kepada kakitangan kerajaan negeri dan GLC.
Dalam perkara mensejahterakan rakyat, Pakatan Rakyat juga menjanjikan pemberian air percuma 20 meter padu bagi keluarga yang berpendapatan isi rumah kurang daripada RM1,000 sebulan, komitmen membina rumah mampu milik dengan menyediakan 30,000 unit lot kediaman baharu untuk 5 tahun (2014-2018) dengan membuka kampung tersusun baharu dan mengazetkan tanah untuk komuniti orang asal dan pemberian hak milik kekal kepada keluarga yang layak.
Mereka turut menjanjikan bantuan RM1,000 bagi pengurusan jenazah kepada waris warga keluarga yang layak dan waris kakitangan kerajaan negeri dan GLC.
16










Pakatan Rakat Perak turut mengulangi janji lama untuk mengadakan pemilihan  ketua kampung tradisional dan peruntukan RM250,000 setahun kepada setiap kawasan DUN bagi projek kecil dan program kebajikan rakyat.
Menifesto itu turut menjanjikan peruntukan khas RM2 juta anugerah integriti dan program-pgoram latihan untuk kakitangan kerajaan negeri sebagai usaha untuk membanteras rasuah, menyediakan peluang pekerjaan dalam sektor awam secara adil kepada semua kaum dan jantina berdasarkan keperluan dan kelayakan, menyediakan tanah yang mencukupi dan sesuai mengikut lokaliti  untuk SJK(C) dan SJK(C).
Perkara lain yang dijanjikan ialah menubuhkan tabung pendidikan khas dan pengupayaan belia India dan orang asal dengan peruntukan RM5 juta setahun, mengisytiharkan kawasan Kerian dan Padang Rengas sebagai Bandar Warisan Ilmu Islam dengan peruntukan tetap bagi membina dan menyelenggara beberapa pondok pengajian Islam moden.
Kebanyakan kandungan manifesto itu telah dilaksanakan oleh kerajaan negeri BN sejak mengambil alih kepimpinan daripada pembangkang empat tahun lalu.

BUKTI PAKATAN BEKERJA UTK RAKYAT!!! BN GOYANG?

Sunday, 21 April 2013

SAPA NAMA MAHFUZ??? ADA PESANAN DARI TUN M NI!!!


PR TAKKAN HEBAHKAN FAKTA INI KPD PENJAWAT AWAM!!!

Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M) : Satu lagi “hadiah” bagi kakitangan awam diumumkan oleh Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa iaitu…

Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M)

rumah kakitangan awam 

Kerajaan bakal melancarkan Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M) yang menyediakan rumah mampu milik berharga RM 150,000 hingga RM 300,000 untuk kakitangan perkhidmatan awam.Rumah tersebut berkeluasan di antara 1,000-1,500 kaki persegi dilengkapi kemudahan asas akan dibina di atas tanah kerajaan dan ditawarkan pada harga 20 % hingga 30% lebih rendah dari harga pasaran.

Info Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M)
  • Harga : RM 150,000 – RM 300,000
  • Luas : 1,000 – 1,500 kaki persegi
  • Unit : Sebanyak 10,000 unit akan dibina di Putrajaya sebagai Projek Perintis
Sebagai projek perintis, 10,000 unit tumah mampu milik kakitangan awam ini nanti akan dibina di Putrajaya dan akan dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.Pada pendapat kami, PPA1M ini memang satu langkah yang baik buat kakitangan awam untuk memiliki rumah sendiri yang pertama.Mungkin bagi kakitangan awam yang ditempatkan di bandar-bandar besar, projek PPA1M ini merupakan yang terbaik buat mereka.

Kita semua sedia maklum bahawa harga rumah di bandar-bandar besar sudah melonjak naik hingga 300% sejak kebalakangan ini.Peluang untuk memiliki rumah di bandar-bandar besar memang terhad, dan kadang-kalanya kakitangan awam yang bergaji RM 3,000 ke bawah, tidak mampu untuk membeli rumah.Jadi, langkah kerajaan untuk melancarkan Projek PPA1M ini memang langkah yang baik.

Apa pandangan kakitangan awam di sini dengan Projek Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia (PPA1M)?

SALAH SIAPA INI? PR ATAU BN?


Saturday, 20 April 2013

MENANGIS AIR MATA DARAH MELIHAT ISLAM DIHINA


Brader tidak dapat berkata-kata bila tengok gambar ini. Rasa marah teramat sangat pun ada. Rasa sedih teramat sangat pun ada. Kekecewaan melihat anak bangsa sendiri menghina Islam. Apa tindakan yang boleh kita lakukan? Menangis? Marah? Jika negara ini diperintah DAP atau Anwar dijadikan Boneka, apa akan terjadi? Ampa pikiaq la masak-masak.

HARAKAH TERPENGARUH CERITA DORAEMON!!!

Dalam akhabar harakah daily sebentar tadi telah berbohong bahawa Tun M berada di Pasir Mas bersama dato Ibrahim Ali. Hakikat sebenarnya Tun M berada di dun Ayer Itam, Kedah. Tidak logik Tun M boleh berada di dua tempat berbeza. Harakah sanggup ketepikan ketepatan berita kerana inginkan populariti? Kenapa harakah berbohong? Harakah ingat Tun M ada pintu doraemon?

Tuesday, 16 April 2013

LAGU KHAS DARI POKOK SENA BAKAL GAMATKAN ANWAR!!!


Mai dengaq dari utara lagu yang dicipta khas untuk Anwar bukan dari orang sebarangan tetapi dari insan yang luar biasa!!! Semoga masyarakat hutan kampung, langgar, pokok sena dan seluruh negeri Kedah memberi kemenangan mutlak kepada Barisan Nasional Kedah!!!


1 Malaysia!!! Sokong Najib!!! Undi BN!!!

UNTUK BERITA TERKINI DAN SENSASI BRADER CADANGKAN TENGOK DI SINI DAN SINI.

BERITA TERKINI PENGEBOMAN!!! SIAPA YANG DISALAHKAN???


Brader meluahkan rasa simpati di atas kemalangan pengeboman di Boston Marathon Event yang berlaku kurang daripada 24jam yang lepas. Jika diperhatikan di dalam video ini, terdapat bendera Malaysia di cacakkan bersama bendera lain. Mari sama-sama kita doakan tidak ada rakyat Malaysia yang terlibat di dalam isu ini. Setakat ini masih belum ada maklumat lanjut dari kedutaan Malaysia di sana.

Bila ini berlaku, mereka menyalahkan umat Islam disana yang dikatakan berkemungkinan melakukannya. Kalau di Malaysia, UMNO yang disalahkan dalam setiap yang berlaku. Inilah prepsepsi yang diwujudkan. Jika ISLAM tidak bersatu, mereka ini akan meminjak-minjak ISLAM akhirnya.

Di Malaysia ampa semua sudah tahu siapa tali barut U.S kan. Jadi, pastikan Anwar kalah teruk dalam PRU13 ini.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...